Як електроніка впливає на наших дітей?
09.02.2017 21:56
Одного прекрасного дня до моїх рук ( точніше на мої очі ) потрапила одна англомовна стаття , присвячена впливові електроніки ( цифрового світу) на розвиток наших малюків.
З неї випливало, що згідно з численними дослідженнями дитина до 2 року життя не повинна мати жодного контакту з цифровим світом ( телевони , планшети, телевізори, комп"ютери, ноутбуки чи ай-поди), а діти від 3 до 5 років повинні серфувати електронним світом не довше 1 годинни вдень, від 6-18 - не більше 2 годин денно.
Згідно з автором , сучасні діти користуються електронікою в 5-6 раз довше не норма, що не могло не відбитись на їхньому розвитку. Автор в своїй статті назвав близько десятка причин, чому не варто при найменшій нагоді сунути в ручку немовляти смартфон з красивими, яскравми картинками.
- До 2 року життя мозок дитини інтенсивно росте і збільшується в своєму об"ємі втричі від дня своїх народин. Ранній розвиток мозку викликаний великою кількістю подразників, з якими стикається немовля в перші роки свого життя. Впровадження електронного обладнання в життя наших дітей здатне привести до таких негативних наслідків як :проблеми з концентрацією уваги, проблеми з едукацією в майбутньому, імпульсивність, затримка розвитку мовлення, напади агресії.
- Світ електроніки покликаний стимулювати у його користувача праву півкулю мозку , в той же час пригнічувати роботу нашої лівої півкулі, в якій знаходяться , так звані центр мови та центр розуміння мови ( зона Брока і зона Верніке).
- Дітям, у котрих вже констатовані проблеми з психомовномоторним розвитком , користування електронічним цифровим обладнанням категорично протипоказані. "Одностороннє спілкування", яке нам пропонує телевізор, ноутбук чи планшет, пригнічує у немовляти потребу в спілкування , потребу розвивати свій артикуляційний апарат, потребу вчитись будувати діалог.
- Доведено науково, що дитина до 3 року життя не засвоює відео, яке оглядала - не розуміє фабули ( змісту, послідовності дій і причинно-наслідкових зв"язків ), а це означає, що дитина не виносить жодних корисних навіків з оглядання так званих розвиваючих мультиків, які оглядає по тб чи на планшеті. А факт, що дитина помахала "па-па" екранному герою, не означає, що вона усвідомлює причину і ціль своєї дії. Це всього навсього копіювання, відзеркалення побаченого ( мавпування). Ані телефон, ані телевізор не навчить нашу дитину говорити, будувати словосполучення, конструктивний діалог, не навчить розуміння почутого. Чи замислювались ви над фактом , що ще 10 років тому назад , ЗРМ ставили на багато рідше, ніж в останні кілька років ? Що могло стати причиною такого буму ? Майже як епідемія. Варто задуматись.