Тренуємо займенники Мій, Моя, Моє
Прийшов час ближче познайомитись з займенниками та ввести їх повноцінно в мову дитини.
Займенник - це повнозначна частина мови, яка вказує на предмети, але не називає їх. Відповідає на питання : хто? що? який? чий?
Сьогодні хочу написати про ті займенники, які співвідносяться з прикметниками та відповідають на питання який? чий?
Чи зустрічались вам дітки (необов"язково "особливі") , які в мові нагадують нам "грузина" , говоррячи : " Мій штани" , " Моя авто"? Якщо у здорового малюка - це певна вікова норма, яка в певний момент сама згладиться і автоматизується, то в проблемних діток, особливо тих з алалією та з РАС автоматизація займенників приходить пізно, або не приходиться взагалі . Тому таким діткам треба допомогти зрозуміти та класифікувати особові займенники та їх похідні: "мій", "моя", "моє", "мої"
Якщо ваш підопічний вже пройшов етап науки синхронно-послідовного читання та читання глобального, то пропоную вашій увазі таку класифікацію чимсь схожу на ті заняття , які я пропонувала вашій увазі в попередніх блогах про категоризацію. Тільки зараз це буде категоризація не згідно форми, кольору чи тектури, а приналежності до тієї чи іншого роду займенника ( чол., жін., сер. , мн.).
Отже, викладаємо на столі перед підопічним етикетки , які презентуєтьконкретний рід займенника "мій", "моя", "моє", "мої" і демонструємо картинку з певним предметом , ставлячи питання: "що це?" - якщо підопічний такий, що говорить , відповідає , наприклад, : " сонце". Терапевт запитує: " Чиє сонце?" . Підопічний повинен сказати правильну форму займенника та допасувати даний малюнок до етикетки з відповідною його формою .
Приклад тут:
Для підопічних, які неопанували науку глобального читання, дане заняття можна провести усно, не використовуючи моменту з допасуванням мадюнків до етикеток із займенниками.