Терапія і діагностика синдрому Аспергера
21.03.2018 16:20
Риси типові для синдрому Аспергера:
- затримка або нетиповий розвиток мовлення
- проблеми з концентрацією на дидактичному матеріалі , відсутність концетрації на обличчях співрозмовників ( відсутність зорового контакту)
- на початковому етапі розвитку -відсутність вказівного жесту
- інколи виступає затримка моторного розвитку, який може негативно впливати на своєчасний ровзиток мови , викликати проблеми з артикуляцією, опануванням письма та малювання
- проблеми з суспільними контактам
- можливість нав"язувати контакти з ровесниками
- неможливість провадження діалогу
- відсутність компетенцій комунікаційних та культурних
- відсутність розуміння суспільних правил
- схематизми в поведінці та мові
- нетипові зацікавлення, пов"язані в основному з механічною пам"яттю
- надмірна концентрація на деталях
- проблеми з тематичними іграми ( обмежена або відсутня фантазія)
- проблеми з мовою тіла ( відсутня або обмежена міміка, убога жестикуляція, відсутність зорового контакту)
- проблеми з розумінням та вираженням емоцій
- проблеми з сенсорикою ( надмірна вразливість на дотик або повна її відсутність)
Типові риси для мови дітей з СА
- неспецифічний розвиток мови - дитина на початковому етапі встановлення мови набуває велику кількість іменників , натомість не вживаючи дієслів . Впродовж довшого часу , користуючись виключно іменниками, етикетуючи ними навколишній світ
- проблеми в правильною граматичною будовою речень
- ехолалії
- проблеми з відповідною інтонацією
- виключно правопівкулева обробка мовних структур
- проблеми з розумінням метафор, жартів. Розуміння виключно дослівне, лінеарне
- трудності з розумінням часових та просторових зв"язків,проблеми з співставленням причини-наслідку
- клопоти з відмінюванням
- відсутність самсотійного ініціювання розмови, задавання питань та давання відповідей
Діагнозуючи дитину і схиляючись до синдрому Аспергера , не попадайте в крайність ( від ваших компетенцій залежить правильність діагнозу та майбутньої терапії, відповідної до даного розладу). Пам"ятайте , що кожна людина , має щонайменше одну рису , присутню в СА.
Пам"ятайте також, що здіагнозувати СА в дівчаток набагато складніше , ніж в хлопчиків . Співвідношення дівчата-хлопці : 14.5% / 85.5% відповідно.
Отже, якщо ваш підопічний - особа з СА, який тип терапії варто вибрати?!
Терапія дітей із синдромом Аспергера повинна полягати на розбудові мовної системи , а також мовної стимуляції порушених сфер: суспільної та емоційної.
В моїх попередніх статтях ви зможете знайти безліч прикладів занять з дітьми з СА, але я додам сьогодні ще кілька нових, покликаних розвивати ліву півкулю мозку, допомогти в підготовці дітей з СА до науки читання, сприйняття граматичної символіки,концентрації уваги, розвитку фантазії.
Лівопівкулеві пазли ( чорнобілі , щоб ускладнити завдання)


