Терапія і діагностика синдрому Аспергера

21.03.2018 16:20

Риси типові для синдрому Аспергера:

  • затримка або нетиповий розвиток мовлення
  • проблеми з концентрацією на дидактичному  матеріалі , відсутність концетрації на обличчях співрозмовників ( відсутність зорового контакту)
  • на початковому етапі розвитку -відсутність вказівного жесту 
  • інколи виступає затримка моторного розвитку, який може негативно впливати на своєчасний ровзиток мови , викликати проблеми з артикуляцією, опануванням письма та малювання
  • проблеми з суспільними контактам
  1. можливість нав"язувати контакти з ровесниками
  2. неможливість провадження діалогу
  3. відсутність компетенцій комунікаційних та культурних
  • відсутність розуміння суспільних правил
  1. схематизми  в поведінці та мові
  2. нетипові зацікавлення, пов"язані в основному з механічною пам"яттю
  3. надмірна концентрація на деталях
  4. проблеми з тематичними іграми ( обмежена або відсутня фантазія)
  5. проблеми з мовою тіла ( відсутня або обмежена міміка, убога жестикуляція, відсутність зорового контакту)
  6. проблеми з розумінням  та вираженням емоцій 
  7. проблеми з сенсорикою ( надмірна вразливість на дотик або повна її відсутність)
Типові риси для мови дітей з СА
 
  • неспецифічний розвиток мови - дитина на початковому етапі встановлення мови набуває велику кількість іменників , натомість не вживаючи дієслів . Впродовж довшого часу , користуючись виключно іменниками, етикетуючи ними навколишній світ  
  • проблеми в правильною граматичною  будовою речень
  • ехолалії
  • проблеми з відповідною інтонацією
  • виключно правопівкулева обробка мовних структур
  • проблеми з розумінням  метафор, жартів. Розуміння виключно дослівне, лінеарне
  • трудності з розумінням часових та просторових зв"язків,проблеми з співставленням причини-наслідку
  • клопоти з відмінюванням 
  • відсутність самсотійного ініціювання розмови, задавання питань та давання відповідей
    Діагнозуючи дитину і схиляючись до синдрому Аспергера , не попадайте в крайність ( від ваших компетенцій залежить правильність  діагнозу та майбутньої терапії, відповідної до даного розладу). Пам"ятайте , що кожна людина , має щонайменше одну рису , присутню в СА. 
Пам"ятайте також, що здіагнозувати СА в дівчаток набагато складніше , ніж в хлопчиків . Співвідношення дівчата-хлопці  : 14.5% / 85.5% відповідно.
 
 
Отже, якщо ваш підопічний - особа з СА, який тип терапії варто вибрати?!
 
Терапія дітей із синдромом Аспергера повинна полягати на розбудові мовної системи , а також мовної стимуляції порушених сфер: суспільної та емоційної.
В моїх попередніх статтях ви зможете знайти безліч прикладів занять з дітьми з СА, але  я додам сьогодні ще кілька нових, покликаних розвивати ліву півкулю мозку, допомогти   в підготовці дітей з СА до науки читання, сприйняття граматичної символіки,концентрації уваги, розвитку фантазії.
 
Лівопівкулеві пазли ( чорнобілі , щоб ускладнити завдання)