SON-R 2.5- 7 тест психологічно-логопедичний
05.02.2016 22:11
Тест SON-R 2.5 - 7 був розроблений в Нідерландах. Його авторами є Снійдерс-Оомен, Петер Теллеген, Барбара Вінберг-Вільямс, Марйолін Вінкель та Йапп Ларос. Тест призначений для дітей в віці від 2.5 до 7 років як вербальних,так і невербальних. Даний тест уможливлює визначення інтелектуального рівня малого пацієнта, що є основою ( інтелект) в подальшому в науці мови, письма та читання.
Завдяки тестові легко встановити рівень інтелекту дитини ( в IQ), визначити проблемні ділянки в дитячому мозку, які гамують опанування мовної системи та уможливлює створення індивідуального плану занять для окремого пацієнта згідно з його потребами.
Процедура:
- індивідуальне тестування
- час необмежений
- кількість завдань, які дитина отримує , залежить від його ( її) успіхів і поразок під час проходження тестування
Хто вповноважений проводити тестування?!
- Психологи
- Логопеди
Опис
Тест SON-R складається з 6 підтестів , дозволяє виконати діагностику латерилізації ( лівосторонньої та правосторонньої ), дозволяє встановити вік розвитку дитини до кожної ф-ції та вирахувати рівень інтелігенції (IQ). Через рік інтенсивної терапії дозволяє провести порівняльний аналіз успіхів пацієнта.
Тест SON-Rперевіряє наступні когнітивні функції.
- вміння ділити на категорії
- вміння анілізувати й синтезувати за допомогою зорової пам"яті
- перевірка концентрації та слухової пам"яті
- графомоторика
Види завдань в тесті:
Категоризація ( завдання вимагає спільної роботи обох півкуль - правої та лівоїпівкуль головного мозку)
- вміння аналізувати та шукати спільні риси
- вміння аналізувати та шукати відмінності
- рівень розуміння через аналогічне мислення
Вміння виконувати категоризацію є важливим чинником визначення рівня інтелекту і є основою в науці мови та соціалізації ( взаємодії з соціумом)
Аналіз та візуальний синтез дозволяє визначити:
- рівень вміння наслідування ( копіювання)
- рівень концентрації візуально-рухової
- можливість виконання синтезу візуального на матеріалі тематичнім ( права півкуля) та атематичнім ( символічнім) - ліва півкуля.
Концентрація і пам"ять. Завдання, що вимагають концентрації уваги . Тест дозволяє визначити:
- рівень концентрації
- розуміння невербальних інструкцій
- рівень уваги
- пам"ять
- вміння самостійної роботи над поставленим завданням
Графомоторика . Дозволяє перевірити:
- моторику рук
- вміння наслідувати рухи
- координацію візуально-рухову
- зорову пам"ять
Де застосовують даний тест!?
- в психологічній практиці до діагностики рівня інтелекту
- в логопедичній практиці до діагностики справності механізмів правої та лівої півкулі мозку.
- даний тест є особливо придатний при діагностиці невербальних дітей, бо не вимагає від пацієнта ані розуміння, ані вживання мови до комунікації.
Норми :
Для дітей у віці від 2.5 до 7 років ( міжнародні норми )