SON-R 2.5- 7 тест психологічно-логопедичний

05.02.2016 22:11

Тест SON-R 2.5 - 7 був розроблений в Нідерландах. Його авторами є Снійдерс-Оомен, Петер Теллеген, Барбара Вінберг-Вільямс, Марйолін Вінкель  та Йапп Ларос. Тест призначений для дітей в віці від 2.5 до 7 років  як вербальних,так  і невербальних. Даний тест уможливлює визначення інтелектуального рівня малого пацієнта, що є основою ( інтелект) в подальшому в науці мови, письма та читання. 

Завдяки тестові легко встановити рівень інтелекту дитини ( в IQ), визначити проблемні ділянки в дитячому мозку, які гамують опанування мовної системи та уможливлює створення індивідуального плану занять для окремого пацієнта згідно з його потребами. 

 

Процедура:

  • індивідуальне тестування
  • час необмежений
  • кількість завдань, які дитина отримує , залежить від його ( її) успіхів і поразок під час проходження тестування
 
Хто вповноважений проводити тестування?!
 
  • Психологи
  • Логопеди
Опис 
 
Тест SON-R  складається з 6 підтестів , дозволяє виконати діагностику латерилізації ( лівосторонньої та правосторонньої ),  дозволяє встановити вік розвитку дитини  до кожної ф-ції та вирахувати рівень інтелігенції (IQ). Через рік інтенсивної терапії дозволяє провести порівняльний аналіз успіхів пацієнта. 
 
Тест SON-Rперевіряє наступні когнітивні функції. 
  • вміння ділити на категорії
  • вміння анілізувати й синтезувати за допомогою зорової пам"яті
  • перевірка концентрації та слухової пам"яті
  • графомоторика
Види завдань в тесті:
 
 
Категоризація  ( завдання вимагає спільної роботи обох півкуль - правої та лівоїпівкуль головного мозку)
 
  • вміння аналізувати та  шукати спільні риси
  • вміння аналізувати та шукати відмінності
  • рівень розуміння через аналогічне мислення
Вміння виконувати категоризацію є важливим чинником визначення рівня інтелекту і є основою в науці мови та  соціалізації ( взаємодії з соціумом)
 
 
 
Аналіз та візуальний синтез дозволяє визначити:
 
  • рівень вміння наслідування ( копіювання) 
  • рівень концентрації візуально-рухової
  • можливість виконання синтезу візуального на матеріалі тематичнім ( права півкуля) та атематичнім ( символічнім) - ліва півкуля. 
 
Концентрація і пам"ять. Завдання, що вимагають концентрації уваги . Тест  дозволяє визначити:
 
  • рівень концентрації
  • розуміння невербальних інструкцій
  • рівень уваги
  • пам"ять
  • вміння самостійної роботи над поставленим завданням
 
Графомоторика . Дозволяє перевірити:
 
  • моторику рук
  • вміння наслідувати рухи 
  • координацію візуально-рухову
  • зорову пам"ять
Де застосовують даний тест!?
 
  • в психологічній практиці до діагностики рівня інтелекту
  • в логопедичній практиці до діагностики справності механізмів правої та лівої півкулі  мозку.
  • даний тест є особливо придатний  при діагностиці невербальних дітей, бо не вимагає від пацієнта ані розуміння, ані вживання  мови до комунікації. 
 
Норми : 
 
 
Для дітей у віці від 2.5 до 7 років ( міжнародні норми )