Розвиток і компетенції 3 - річної дитини
02.04.2017 21:16
Cфера рухового розвитку дитини ( 3 роки)
Велика моторика :
- дитина справно рухається, піднімаючись і спускаючись сходами. Може триматись поручня. При входженні і сходженні змінює ноги ( ліва -права , права - ліва)
- здатна швидко бігати, долати довші відстанні ( ніж , наприклад, 2 річна дитина)
- здатна їздити на 3-колісному велосипеді та самокаті
- підстрибує,відпиваючи обидві ноги від підлоги. Перестрибує через невисокі перешкоди
- здатна кілька секунд встояти на одній нозі
- здатна відтворювати рухи ( наприклад, під час гімнастики для її вікової групи)
Мала моторика:
- правильно тримає олівець, ручку
- здатна тримати виделку, ложку, використовувати за призначенням.
- здатна намалювати постать людини ( голова, руки-ноги ниточки)
- любить ліпити з пластиліну, на просьбу дорослого може зліпити з пластиліну кульку
- здатна будувати з кубиків високі вежі
- здатна намалювати коло, квадрат, прямі лінії
Розвиток соціальний і емоційний 3-річної дитини
- здатна назвати деякі емоційні стани ( радісний, сумний, злий)
- копіює дії дорослих ( бавиться в готування , прибирання і тд.)
- реагує на просьби й заборону
- любить контакти з ровесниками
- знає і розпізнає найближче оточення, знає і пам"ятає їх імена.
- адекватно реагує на оточення, починає гратись з ровесниками, хоч може надавати перевагу старшим
Мислення
- Орієнтація в просторі
- орієнтується у власному тілі, здатен показати і назвати конкретні частини тіла
- може назвати і продемострувати положення в просторі " над", "під", "біля", "за"
- здатен виконати просьбу дорослого, на кшталт " йди до дверей і повернись назад"
2. Класифікація
- здатен підбирати речі в логічні пари ( нога - шкарпетка, лампочка- абажур і тд.)
- вміє класифікувати за кольором , розміром та формою
- вміє рахувати від 1 до 10
- розуміє значення багато-мало
- любить слухати як йому читають
- розуміє і уникає небузпеку ( не піде з незнайомцем, не вийде на дорогу)
- знає основи особистої гігієни ( миття рук, користання з туалету)
- знає і розрізняє кольори
- любить слухати музику
- знає кілька віршиків або дитячих пісеньок
- здатен рухатись в ритм музиці
- здатен концентруватись на якійсь дії від 17 до 35 хвилин ( залежно від рівня монотонності праці)
- здатен зібрати пазли з 3-4 частин
3. Мова
- знає біля 1000 слів
- здатен назвати тварин, овочі та фрукти
- знає декілька геометричних фігур
- ставить запитання та дає адекватні відповіді
- розуміє "так" та "ні"
- здатне будувати підрядні речення
Джерело : Анна Міклер - Хвастек