Розвиток і компетенції 3 - річної дитини

02.04.2017 21:16

Cфера рухового розвитку дитини ( 3 роки)

Велика моторика : 

  • дитина справно рухається, піднімаючись і спускаючись сходами. Може триматись поручня. При входженні і сходженні змінює ноги ( ліва -права , права - ліва)
  • здатна швидко бігати, долати довші відстанні ( ніж , наприклад, 2 річна дитина)
  • здатна їздити на 3-колісному велосипеді та  самокаті
  • підстрибує,відпиваючи обидві ноги від підлоги. Перестрибує через невисокі перешкоди
  • здатна кілька секунд встояти на одній нозі
  • здатна відтворювати рухи ( наприклад, під час гімнастики для її вікової групи)
 
Мала моторика:
 
  • правильно тримає олівець, ручку
  • здатна тримати виделку, ложку, використовувати за призначенням.
  • здатна намалювати постать людини ( голова, руки-ноги ниточки)
  • любить ліпити з пластиліну, на просьбу дорослого може зліпити з пластиліну кульку
  • здатна будувати з кубиків високі вежі
  • здатна намалювати коло, квадрат, прямі лінії 
Розвиток соціальний і емоційний 3-річної  дитини 
 
  • здатна назвати деякі емоційні стани ( радісний, сумний, злий)
  • копіює дії дорослих ( бавиться в готування , прибирання і тд.)
  • реагує на просьби й заборону
  • любить контакти з ровесниками
  • знає і розпізнає найближче оточення, знає і пам"ятає їх імена.
  • адекватно реагує на оточення, починає гратись з ровесниками, хоч може надавати перевагу старшим
Мислення 
  1. Орієнтація в просторі
  • орієнтується у власному тілі, здатен показати і назвати конкретні частини тіла 
  • може назвати і продемострувати положення в просторі " над", "під", "біля", "за"
  • здатен виконати просьбу дорослого, на кшталт  " йди до дверей і повернись назад"
         2. Класифікація
  • здатен підбирати речі в логічні  пари ( нога - шкарпетка, лампочка- абажур і тд.)
  •  вміє класифікувати за кольором , розміром та формою
  • вміє рахувати від 1 до 10
  • розуміє значення багато-мало
  • любить слухати як йому читають
  • розуміє і уникає небузпеку ( не піде з незнайомцем, не вийде на дорогу)
  • знає основи особистої гігієни ( миття рук, користання з туалету)
  • знає і розрізняє кольори
  • любить слухати музику
  • знає кілька віршиків або дитячих пісеньок
  • здатен рухатись в ритм музиці
  • здатен концентруватись  на якійсь дії від 17 до 35 хвилин ( залежно від рівня монотонності праці)
  • здатен зібрати пазли з 3-4 частин
      3. Мова
  • знає біля 1000 слів
  • здатен назвати тварин, овочі та фрукти
  • знає декілька геометричних фігур
  • ставить запитання та дає адекватні відповіді 
  • розуміє "так" та "ні"
  • здатне будувати підрядні речення 
 
Джерело : Анна Міклер - Хвастек