Підручні засоби в педагогічній роботі
Сьогодні писатиму більше в педагогічно-освітньому ключі, відійшовши трохи вбік від логопедичного питання. Необов"язково треба бути корекційним педагогом чи вчителем в дошкільному закладі: ввести дитину в світ предметів , термінів , кольорів, форм і структур можуть і самі батьки , використовуючи для цього підручні засоби , які зазвичай є в арсеналі будь-якої домогосподарки та в колекції будь-якої 2-3 річної дитини. Іграшки ( лялечки, автка, сортери, кольорові олівці, мініатюрні звірятка, дит. посуд і тд. ) , кухонне начиння ( виделки , ложки і тд. )
Наприклад, колекція мініатюрних металевих автівок ( краще металеві, вони довговічніші від пластикових колег), можна використовувати для категоризацій , поділ на кольори, форми, за призначенням, гратись в рольові ігри, котрі мають особливе значення у дітей з РАС.
Трохи новорічної тематики ( ялинкові прикраси з фільцу) . Матеріал ідеально підходить для категоризацій ( за кольором, зображенням) та для тренінгу синхронно-послідовної пам"яті.
Свою міні-колекцію з тракторів та літаків використовую для створення рядів від найбільшого до найменшого і навпаки. Таке заняття прекрасно тренує увагу дитини, тренує здатність візуального аналізу і логічного мислення.
Звірятка : категоризування на свійські та лісові , для рольових забав в ліс, ферму і тд. : в комплект входить 15 звірят ( собака, кіт, коза, баран, корова, ослик, порося, кролик, олень, сарна, крокодил, динозавр, курка, півень, гуска)