Кілька практичних занять для покращення роботи лівої півкулі
Привіт всім моїм читачам ( якщо такі є) )))) прошу вибачання за те, що останнім часом пишу менше, ніж раніше . Що ж , літо така підступна пора року, яка забирає весь вільний час , витягуючи мене все частіше на вулицю, ближче до лона натури й геть забирає можливість дістатись до комп"ютера , щоб написати черговий опус про те, що варто чи неварто робити з дітками з ЗМР, алалією, афазією, синдромом Аспергера, аутизмом та більш прозаїчними проблемами мовлення. Не знаю, чи писала я раніше але ні я, ані дана методика не займаємось постановками звуків ( тому постановку р, с, ш і тд. ) залишу іншим колегам-логопедам. Саму ж мене цікавлять випадки повної, або часткової відсутності мови, так би мовити праця від основ: від першого звуку до слова, від слова до фрази, від фрази до речень і питань. Обіцяю восени виправитись і бути зразковим блогером ))))
Ну що ж, гайда до роботи
Почнемо від основ кольори-форми ( фігури). Кілька місяців тому цілком випадково в одному з супермаркетів мережі Барвінок купила дешевий ( всього 10 грн. , але дуже придатний демонстраційний матеріал для науки кольорів та математичних фігур - тих основних ( коло, квадрат, трикутник,
ромб, прямокутник) та 10 кольорів
Даний матеріал можна використати на кілька способів : для науки кольорів, для науки фігур та для категоризації ( сортування за кольором, сортування за подібністю фігур) для створення секвенційних рядів ( синхронно-послідовна методика зліва направо - особливо корисна для афатиків та моторних алаліків ) , також даний матеріал можна використати для слухових та зорових секвенцій.
Ось кілька прикладів :
Даний приклад можна використати для науки кольорів, а за одно й для завдань з копіювання ( доставляємо такі сам колір до такого самого, не беручи до уваги форму чи текстуру демонстраційного матеріалу) . Виконуючи таке завдання , дитина візуально підбирає подібний колір чи відтінок до такого самого і , тренуючи зорову пам"ять і концентрацію, одночасно запам"ятовує назву кожного окремого кольору. Навіть, якщо дитина поки що не в стані повторити за вами назву даного кольору, то для початку дане знання відкладеться в її пам"яті. Наступне , що ви можете зробити, це попросити дитину : " Дай червоний колір ( коло , якщо дитина вже вивчила фігури)", " Дай синій колір ( ромб)" і тд.
Дане зображення демонструє дитині 5 основних геометричних фігур, які варто навчити дитину, якщо вона досягла 2.5-3 років. Називаємо дитині тричі назву кожної фігури з невеликим інтервалом . Потім просимо дитину " Покажи ( дай) коло" . Якщо дитина не виконує вашого завдання , берете її руку і її рукою показуєте або даєте собі відповідну фігуру. Запам"ятайте, кожна дитина - інша , індивідуальність і кожна з різною успішністю виконує те ж саме завдання, тому не впадайте в відчай ( особливо це стосується батьків), якщо у вашої дитини щось не виходить з першого разу. Трохи терпіння і багато праці , і все у вас вийде!
А оцей матеріал купила практично недавно в одній з книгарень в центрі Львова ( ціна 50 грн.) . Даний матеріал гарно упакований, досить непоганої якості та при наявності навіть такої-сякої фантазії можна його використати на кілька різних способів , ускладнюючи й виходячи з потреб та можливостей вашого пацієнта. Даний демонстраційний матеріал описувати не буду. Суть полягає в тому, щоб дитина підібрала до віконечок поруч із зображенням малюночок з тією тваринкою, з якою асоціюється даний предмет.
Даний тип завдань тренує логічне мислення, концентрацію, увагу, пам"ять та розширює пасивний запас слів, який дуже важливий для появи автивного словника.