Кілька практичних занять для покращення роботи лівої півкулі

11.09.2015 15:11

Привіт всім моїм читачам ( якщо такі є) )))) прошу вибачання за те, що останнім часом пишу менше, ніж раніше . Що ж , літо  така підступна пора року, яка забирає весь вільний час , витягуючи мене все частіше на вулицю, ближче до лона натури й геть забирає можливість дістатись до комп"ютера , щоб написати черговий опус про те, що варто чи неварто робити з дітками з ЗМР, алалією, афазією, синдромом Аспергера, аутизмом та більш прозаїчними проблемами мовлення. Не знаю, чи писала я раніше але ні я, ані дана методика не займаємось постановками звуків ( тому постановку р, с, ш і тд. ) залишу іншим колегам-логопедам. Саму ж мене цікавлять випадки повної, або часткової відсутності мови, так би мовити праця від основ: від першого звуку до слова, від слова до фрази, від фрази до речень і питань. Обіцяю восени виправитись і бути зразковим блогером )))) 

 

Ну що ж, гайда до роботи 

Почнемо від основ кольори-форми ( фігури). Кілька місяців тому цілком випадково в одному з супермаркетів мережі Барвінок купила дешевий ( всього 10 грн. , але дуже  придатний демонстраційний матеріал для науки кольорів та математичних фігур - тих основних  ( коло, квадрат, трикутник, 

ромб, прямокутник) та 10 кольорів 

 

Даний матеріал можна використати на кілька способів : для науки кольорів, для науки фігур та для категоризації ( сортування за кольором, сортування за подібністю фігур) для створення секвенційних рядів ( синхронно-послідовна методика зліва направо - особливо корисна для афатиків та моторних алаліків ) , також даний матеріал можна використати  для слухових та зорових секвенцій. 

  Ось кілька прикладів :

 

Даний приклад можна використати для науки кольорів, а за одно й для завдань з копіювання ( доставляємо  такі сам колір до такого самого, не беручи до уваги форму чи текстуру демонстраційного матеріалу) . Виконуючи таке завдання , дитина візуально підбирає подібний колір чи відтінок до такого самого і , тренуючи зорову пам"ять і концентрацію, одночасно запам"ятовує назву кожного окремого кольору. Навіть, якщо дитина поки що не в стані повторити за вами назву даного кольору, то для початку дане знання відкладеться в її пам"яті.  Наступне , що ви можете зробити, це попросити дитину : " Дай червоний колір ( коло , якщо дитина вже вивчила фігури)", " Дай синій колір ( ромб)" і тд. 

 

Дане зображення демонструє дитині 5 основних геометричних фігур, які варто навчити дитину, якщо вона досягла 2.5-3 років.  Називаємо дитині тричі назву кожної фігури з невеликим інтервалом . Потім просимо дитину " Покажи ( дай) коло" . Якщо дитина не виконує вашого завдання , берете її руку і її рукою показуєте або даєте собі відповідну фігуру. Запам"ятайте, кожна дитина -  інша , індивідуальність  і кожна з різною успішністю виконує те ж саме завдання, тому не впадайте в відчай ( особливо це стосується батьків), якщо у вашої дитини щось не виходить з першого разу. Трохи терпіння і багато праці , і все  у вас вийде! 

 

 

А оцей матеріал купила практично недавно в одній з книгарень в центрі Львова ( ціна 50 грн.) . Даний матеріал  гарно упакований, досить непоганої якості  та  при  наявності навіть такої-сякої фантазії можна його використати на кілька різних способів , ускладнюючи й  виходячи з потреб та можливостей вашого пацієнта. Даний демонстраційний матеріал описувати не буду. Суть полягає в тому, щоб дитина підібрала до віконечок поруч із зображенням малюночок з тією тваринкою, з якою асоціюється даний предмет.

 

 

 

 

Даний тип завдань тренує логічне мислення, концентрацію, увагу, пам"ять  та розширює пасивний запас слів, який дуже важливий для появи автивного словника.