Аналогічне мислення
Аналогія - це метод, який шукає ті самі спільні риси в різних ситуаціях, або ж застосовує ті ж самі схеми розуміння в відмінних умовах. Поряд із категоризацією ( поділом на категорії, сортуванням) анаголічне мислення становить істотну частину в вимірюванні інтелектуального розвитку людини. Аналогічне мислення позитивно служить у досягненні успіхів в відмінюванні виразів і вмінню будувати граматично правильні речення, дає можливість пізнання правил соціалізації й учить правильно їх застосовувати в індивідуальних контактах, та контактах в групі.
Аналогічне мислення вимагає:
--- аналізу спільних рис
--- аналізу відмінних рис
--- виконання детального аналізу речі
--- спостереження ( увага)
а все це перш за все стимулює роботу лівої півкулі мозку.
Виконувати дані завдання й тренінги пропонується особам з затримками мовного розвитку, проблемами з комунікацією вербальною, порушеннями уваги й концентрації, з проблемами письма та читання.
Пропоную вашій увазі матеріал 1 , який складається з 16 шаблонів, до кожного з яких запроновані 3 малюнки, один з яких повинен пасувати до шаблону, який презентується дитині ( учню, пацієнту). Дитина повинна через аналогічне мислення зрозуміти, що саме від неї вимагається і як виконати дане завдання. Можна на початку зробити підказку, наприклад :" На голові носимо шапку, на нозі шкарпетку, а що носиться на руках?"
Приклад 1:
Приклад 2:
Приклад 2:
Наступний матеріал також вимагає аналогічного мислення , але дитина не матиме на вибір аж 3 різні пропозиції, а навпаки самостійно серед кількох абсолютно різних малюнків повинна знайти саме той, який пасує до запропонованого матеріалу. Наприклад, пропонуємо зображення корови, дитина повинна серед кількох різних зобрважень відшукати той, що асоціюється у неї з цією тваринкою. Наприклад, малюнок пакету з молоком. А до лампи допасувати лампочку і тд.
А це кінцевий результат !
Ще трохи чорно-білого матеріалу для закріплення тренінгу аналогічного мислення )))
1.
2.
3.